Tankar som går omkring Stella

Nu ska jag ta ett allvarligt snack med er som går i skolan. Man hör från alla håll att skolan suger och man pallar inte, att det inte borde finnas, okej jag är en av dom. Men jag tänker faktiskt ändra på det för skolan är en stor del av sitt liv, sin framtid alltså någonting man ska satsa på. Vi har så jäkla tur att vi ens får gå i skolan, tex. barnen i afrika deras största önskan är att få gå i skolan. När jag var i Etiopien sträckte dom fram handen och ville ha pennor så att de kunde börja i skolan.

Vi här i Sverige skolkar, pallar inte, vi anstränger oss inte i skoltid och kommer försent och vi satsar liksom inte. Den tiden vi har i skolan är väldigt värdefull och har massvis med betydelse för framtiden. När man visar sig smart får man respekt. Vissa visar helt tvärtom tyvärr. 
Kunskapen som vi får kommer vi få användning till förr eller senare. Man brukar ju säga typ vrf behöver man matte? Man kan bara använda miniräknare?

Men liksom kom igen, hur ska man kunna använda miniräknaren om man inte vet vilken slags räknemedel man ska använda?
Man behöver matte i vardagen. 

Men det är bara att kämpa på, skolan är ju ett rätt nice ställe, man träffar sina vänner och har skoj. Och ta ansvar och prioritera din pluggande. Du behöver inte plugga ihjäl dig man behöver frihet. 
Jag vill få ett bra liv och kunna ta hand om mig själv, jag ser upp till dom som är jäkligt smarta, blir lite avis *


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0