Stella Fre Pudeck

Stand by me- Ben E. King, kommer föralltid vara våran låt. Lyssna och läs.

Ingen känner denna människa så bra som jag gör. Jag vet alla hennes hemligheter, alla hennes humör. Jag vet vad som gör henne på bra humör och vad som gör henne på dåligt humör. Jag vet vad hon gillar och vad hon inte gillar. Jag vet vad hon tycker är snyggt och vad som är fult. 
Jag lärde känna denna underbara flickan i fyran. Då började hon i min klass. Vi pratade mer mer och mer och jag vet inte riktigt hur det gick till, det vet ingen annan heller men vi blev helt plötsligt fingertajta. Det var bara vi. Det var bara Stella som existerade i min värld och ingenting annat. Vi var med varandra konstant. Dag ut och dag in. Och till sjuan så skulle vi byta till olika skolor. Hon till en och jag till en annan. I sexan visste båda två att efter kommande sommarlovet kommer ingenting vara som förut. Båda var ledsna och båda tröstade varann.
Och i sjuan fick båda nya vänner. Men vi har självklart varandra fortfarande. Det kommer säkert aldrig bli som fyran, femman och sexan, ja om vi inte börjar i samma gymnasium så klart. Men du kommer alltid vara min allra bästa vän, syster, soulmate allt. Vi är duktiga på att ses och så. Men ska vi bättra oss ändå?
Just nu är Stella i Etiopien och har det riktigt skönt. Och jag kommer få vykort. Jippie! Men hon ska liksom vara borta i en månad och då kan man ju fråga sig hur jag kommer hantera detta?

Stella, Jag Älskar Dig.
Lägg det på minnet

Maja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0